måndag 1 december 2008

DÅ VAR VI DÄR IGEN


Idag gick det suveränt på repet. Vi gjorde några riktigt bra scener. Sebastian gjorde en skit bra scen mot Karin idag. Meen, det var Jennifer som överaskade mig. Hon är inte där än men hon gjorde en jätte stark monolog. Jag fick för första gången tårar i ögonen under ett eget rep.


Annars har jag idag jobbat på Kulturskolan. Det är jävligt mycket nu med Lucia och uppspel. Samtidigt gick vi idag in i den intensiva perioden av repetitionen av "Pang pang du är död". På söndag kör vi igenom pjäsen för första gången. Då kan jag se vad jag saknar och vad vi behöver jobba med. Klas som är våran Ljud designer kommer också och ser vad vi ska ha.


Imorgon åker Angelica ifrån mig också. Känns inte så kul men samtidigt är det ju skit spännande för henne. Hon får sola, bada och komma bort från Sverige. Kommer bara sakna henne jävligt mycket bara. Ser fram emot när hon kommer hem igen. Då ska jag fira Jul med henne. Köpa julgran och fixa god julmat. Längtar.

En lista över skysst julfilmer som man kan börja titta på för att få igång julstämningen.

* Ensam hemma 1

* Mupparnas julsaga

* Life is wonderful

* Tv serien Kråkguldet

* Gremlins

* Nightmare before christmas

Sedan en fantasisk film som inte utspelar sig på Julen men är perfekt med varm oboy och ett täcke. Det är filmen "Trollkarlen från Oz".


För att hoppa till någonting helt annat så kolla in Ruben Östlunds senaste. http://www.youtube.com/watch?v=XIMwUBc3r1I

1 kommentar:

Niclas Lindahl sa...

Riktigt fina julfilmer. Gremlins är en pärla. Bland mina julfilmer finns Die Hard, Ett Päron till farsa firar jul och Bad Santa. haha.