fredag 12 december 2008

LUCIA, PULKA och en dos ENSAMHET




Haha, jag vet att min titel på dagens inlägg är ganska deprimerande men faktum är att det har varit en bra dag, eller ÄR en bra dag. Jag har lyckats med mitt luciatåg som jag fick göra på Aggerudskolan. Jävlar vilket tåg, dom var så duktiga. Blev stolt, det var rektorn på skolan också som sa ETT JÄDRANS BRA JOBB, Marcus. Ahh, pust, nu är Lucian klar och som jag sa innan.
- ALDRIG MER. Kul att Jennifer och Karin dök upp också. Blev överaskad och glad.

Ja sedan gick jag till Jennifer och där var jag och Karin väldigt på att vi skulle åka pulka. Men att vi verkligen skulle få på oss varmarekläder, varm glögg och tefat hade jag inte väntat mig själv. Vi åkte, fikade och skojade. Men sedan förvandlades Jennifer och Sebastian till Dennis Hopper i Speed och vägrade prata med oss eller säga vart dom var på väg med bilen. Jag blev ursinnig och skrek i baksätet. Jag tror att Karin blev lite rädd också. Dom körde ut oss på landsbyggden och jag hörde banjomusik lågt inne i mitt huvud. Dom visade oss ett hus som var till salu. - Det här fantaaaastiska 4 miljoner komplexet vill vi bo i! - BO DÄR?- FYRA MILJONER?!? Jag blir galen på dom där. Fast det är kul att dom hittat varandra. Det är vad jag jämt sagt att dom skulle funka bra ihop.

Jag drog ner till stan, lånade böcker på bibblan, handlade glögg på systemet och träffade mamma. Nova var lite hängig men det är kanske inte någon nyhet. Jag hyrde "Smutstvätten" av Charles Bukowski också.

Ikväll ska jag se på "Jules et Jim" och dricka glögg! Ja det där med ensamhet behöver inte vara deprimerande, ibland kan det vara jääävligt skönt bara! Precis som nu.

Nu får du ta och komma hem till mig, Angelica <3

1 kommentar:

Niclas Lindahl sa...

Hahahaha Dennis Hopper i Speed. Lysande! :D