lördag 2 januari 2010

Ett nytt år

Vaknar tidigt. Ser klart på Short cuts med mamma. Wäppling kommer upp och vi vill gå på cafe. Inget cafe öppet så vi går till Max och tar en kaffe. Trevlig personal. Vi vandrar upp till Willys och handlar. Mamma gör soppa till oss. Vi ser på Billy Wilders Sherlock Holmes. Sedan går vi på bio halv tio. Promenerar hem och lägger sig. Mamma jobbar natt. Det är tyst i lägenheten.

Nästa morgon ringer jag Tom. Han svarar inte så jag ringer honom hem. Katarina svarar och ger Tom luren. Han låter irriterad så jag låter honom sova vidare. Per hämtar mig utanför dörren och skjutsar mig till Karlstad. Klipper lite hos Krick. Jobbar med för och eftertexter men är för trött för att göra några stor ingrepp i filmen. Äter Spenatsoppa. Ska snart sova.

Imorgon är det dags igen med klippning.

Inga kommentarer: