onsdag 6 januari 2010

Dagarna ser nästan lika ut!

Har jobbat med filmen i Karlstad nu sedan i Söndags. Dagarna ser nästan lika ut. Känns som vi tar myrsteg men egentligen gör vi större steg än vi tror. Vi är väldigt pressade men våran deadline är ändrad till Tisdag. Jag äter inte så bra här vilket måste få en ändring. Igår var Niklas Sillèn och Christian Lyrholm här och vi jobbade med musiken. Då kändes det mera kreativt för då var vi massor av folk som jobbade med filmen. Nu känns det bara som det är jag, Krick och Tom. Men samtidigt jobbar Andreas, Kristoffer och David som galningar i Göteborg.

Min kropp är trött. Jag känner mig splittrad. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra när filmen är klar. Återvända till Göteborg och fortsätta att studera vore det bästa men jag vet inte om jag orkar direkt för jag har inte haft någon semester i Jul. Nästan inte en dag. Jag saknar Mamma och Karlskoga just nu. Behöver tillbringa några dagar där innan jag åker tillbaka egentligen.

Pratade med Angelica inatt. Kändes jätte bra! Ibland saknar jag det vi hade. Allt har gått så fort och man har knappt hunnit tänka. Jag hoppas hon trivs i Borlänge.

Vaknade ganska nyss. Ska dricka en kopp kaffe sedan ska jag jobba vidare med filmen. Ibland
undrar jag vad jag gjort. Ska jag regissera mera? Ska jag göra film eller teater? Just nu snurrar det. Är verkligen inte olycklig för det rör på sig. Ingenting står still. Men jag vet inte varjag ska gå.

Har dock tänkt på vilka som jag vill ska vinna Guldbagge i år: Här kommer dom: Kvinnliga huvudroll: Malin Crepin för "I Skuggan av Värmen". Dom andra nominerade kan vara
: Pernilla August för Miss Kicki, Noomi Rapace för "Män som hatar kvinnor". Manliga huvudroll så kommer Olle Sarri vinna för "Apan" och dom andra nominerade kommer att vara: Björn Andersson för "Behandlingen" och Joel Kinnaman för "Snabba Cash". Kvinnliga biroll kommer vinnas av Marife Necesito för "Mammut", dom andra nominerade kan vara Anki Lidèn eller Annika Hallin för "I taket lyser stjärnorna" och Eva Fritjofson för "Behandlingen". Manliga biroll MÅSTE vinnas Rolf G Ekeroth för sin roll i "Framtidens melodi" dom andra kan vara Jörgen Svensson "Man tänker sitt" och Dragomir Mrsic för "Snabba Cash".

Regissörerna kan vara vem som helst för många regissörer har gjort imponerande verk iår. Jag hoppas på Lisa Siwe för "I taket lyser stjärnorna" eller Håkon Liu för "Miss Kicki" men jag tror att Fredrik Edfeldt kniper den iår för "Flickan" han vinner nog även Bästa film.

Jag tycker iallafall det mest minnesvärd i år i Svensk film har varit: Malin Crepin, Rolf G Ekeroth, Framtidens melodi, Miss Kicki, Josefine Mattsson, Anki Lindèn, Annika Hallin, Mika Berndtsdotter Alhen, Jörgen Svensson, Marife Necesito, Bananas, Pernilla Augusti.

1 kommentar:

Niclas Lindahl sa...

Fantastiskt! Vill så gärna göra film med dig igen.