fredag 18 december 2009

Veckan innan jul

Hej

Jag har varit lite dålig att skriva här. Har haft fullt upp. har under veckan varit i Karlstad och jobbat med "En dag i solen". Har varit jävligt jobbigt för jag har helt tappat lusten till projektet. Jag brukar ha en sådan här period, hade jag på Heja Degerfors också. Ska dit nästa vecka igen och fortsätta. Alla gör ett kanonjobb men jag har tappat lusten. Det kommer bli bättre, när jag fått vila nån dag. Idag är en vilo dag, Har sett Michael J Fox filmen "Nyckeln till framgång". Ska gå och hyra nya Woody Allen filmen och bara ta det lungt. Är sjuk också så jag måste passa på.

Igår var jag på fest på Filmhögskolan och träffade klassisarna och scenskoleeleverna. Det var en trevlig stämning. Sigmund och Bianca var där och det piggade verkligen upp. Dom är fina.

Redovisade för Björn Runge och Gunilla Röör på förmiddagen. Det var speciellt men visningen gick bra. Dom verkar nöjda. Runge tyckte säkert jag klippt bort mig i materialet och jag håller med honom. Klippningen är urdålig.

Såg även Susanne Ostens pjäs "Publiken" på Göteborgsstadsteater. Fantastisk föreställning! Det bästa jag sett på stadsteatern. Typisk Osten regi med enerig, ensamblespel och en otrolig Simon Norrthon.

Ska hem till julen. Vara hos mamma och fira, känn trevligt faktiskt. Bara komma hem och slappna av lite innan stressen fortsätter med filmen och skolan. Vi ska börja med dokumentär film efter jul.

Tänker mycket nu, är inne i en period som allt är lite rörigt men jag känner att jag behöver lite lugn och ro. Är lite arg på mig själv för jag ville filma när Jennifer och Sebastian flyttar in i huset men eftersom jag är sjuk idag blir det nog inte så. Ska dock filma dom ändå i huset, vill verkligen jobba mer med Jennifer just nu. Ge henne en riktig utmaning som skådespelare på film. Något hon får brottas med under inspelningen. Någon som hon tidigare inte gjort.

Nu ska jag laga lite mat!

Kram

Inga kommentarer: