måndag 28 december 2009

Besök på besök


Juldagen var trevlig. Jag, Wäppling, Per, Klas, Emma, Lars och Jennifer träffades i min mammas lägenhet och drack och åt soppa. Det var mysigt. Jennifer sprutade rödvin på min dator och sin vita tröja. Lars kastade snöboll (inte inne), Wäppling gjorde spenatsoppa. Sedan gick vi till Redbrick där vi drack som tokar. Jimmy blev snabbt utkastad av vakten. Jag träffade massor av gamla vänner och ovänner. Det var kul. När jag gick hem mötte jag Johanna och vi snackade ett tag.


Dagen efter så var det en till julafton. Mina bröder kom över med barnen och mamma bjöd på mat. Fick lite presenter även om jag var emot ideen med presentkort som mamma kommit på.

Man ska bara ge presentkort som man ska dra ur en hatt. Jag fick mitt eget presentkort. Jippi. På kvällen gick jag Louise, Wäppling och Per på "Avatar". Filmen som alla tjatar om nu. Den är verkligen värd en biobiljett. Verkligen en välgjord saga av Cameron. Vi var nog alla nöjda.


Dagen efter, alltså den 27:e så gick jag över till Peter Krantz och Sylvia och fikade. Vi pratade om skådespeleri och Peter visade sina leksaker från när han var liten. Ett skelett som lyste i mörker (vi gick in på toaletten och släckte lyset), sedan indianer och cowboysare och the forgotten prisoner som var den finaste. Han var glad och stolt, det syndes. Blev bjuden till Sofia Sjöö på julgodis och det var suveränt. Vi pratade om framtiden och sånt. Hon är en fin människa. Blev sedan hemkörd av hennes kille. Vi pratde om att jobba ihop igen.


Inga kommentarer: