torsdag 22 oktober 2009

Mera minnen. Nostalgisk på hösten

Sov verkligen Tom på luftmadrass när han sov hos mig? Här är mitt gamla rum i Karlskoga hos mamma. Men blir förbannad på att jag inte har några bilder från villan i mitt rum. älskade verkligen det där rummet. Jag vet att vi precis hade sett Party Monster med Marilyn Manson och skulle väg på teater.

Den här bilden är så jävla äcklig. Varför har jag Simons fot i munnen och varför ser Dan och Giovanni hemska ut. Dom ser ut som galna bibelförsäljare. Jag tror det var något vi slog vad om och att jag had ehans tå i munnen väldigt länge. Fulla var vi säkert och att vi var på teatern.

Picadilly Cirkus filmen! Här spelar jag nörden Suurman och blir jag inte nominerad för en guldbagge till Bästa manliga biroll så äter jag upp Toms hatt. Det är en klassisk karaktär. Alla minns Allan Edwall som Emils pappa, alla minns Gösta Ekman som Picasso och alla minns Marcus Carlsson som Suurman. Haha. SE DEN PÅ BIO!

Underbar bild från början av 60 talet. Mamma är 17 och pappa 20. Platsen är Arvika. De skulle precis flytta till Karlkoga. Jävligt snygga iallafall. Pappa kör en perfekt stil.

Nelly min gamla hund. Jag sov med den siata natten innan hon somnade in. Tyckte om henne fr hon hade verkligen egen personlighet. Saknar henne ibland. Här sitter hon och tigger efter premiörs festen på Eraserhead. Hon fick alltid något när hon tiggde, därför blev hon tjock som en ballong!
Lars leker med en docka av mig. Han gav den klänning, poliskläder och lite annat. Angelica hjälpte till. http://www.youtube.com/watch?v=LnawhnS55Dc&feature=related
Se Lars Låt nu på youtube. Fint.

Haha, hon är verkligen en riktig bowlingtjej. Jätte duktig och jag föll för henne direkt när hon satte sin första strike:) Klas, Emma, Jennifer var också med.

Anki och jag. Det här kortet ska jag ha på min skolpresentation. " Jag gillar snälla filmer, mjuka filmer. Filmer med mycket sockervadd i och fluffiga moln!"
Tycker den här bilden är skitkul faktiskt. Jag spelar Shakespeare här med Sylvia. "Som ni behagar" hette den och jag spelade Silvius. Idag skulle jag aldrig kunna spela sånt här. Jag har kommit på att jag är en relativt bra regissör men en talanglös skådis. Shakespeare i min mun låter som klotter på ett elskåp. Men jag försökte och kom ihåg att jag färgade håret svart och sparade ut det. Jag minns också att jag inte tyckte om uppsättningen så mycket, att Peter inte visste var den var på väg. Jag minns att jag sov över på teatern och diskuterade det med Magnus och Malin.

Jag, Martina och Johanna under första inspelningsdagen på Heja Degerfors. Klockan var 05.00 och jag var triggad attgöra något riktigt bra. Johanna var strålande i filmen och beundrar henne för att hon kastade in sig i den här produktionen. Jag vet att hon fick den där vita tröjan efteråt.
Haha, jag vet själv inte vad jag har på mig. Någon jävla fjällräven jacka. Please, nu måste jag börja tänka på hur jag är klädd under produktioner.

Torun, Tove, Tom jag och lennart sitter på en underbar plats i Danmark. Sjukt varm sommar, en bra pjäs på gång som fick strålande recentioner i danmark och sedan då? Vad hände sedan?

Sebastian var verkligen bra i Våldsam kärlek. Vet att jag försökte få till Pang pang på samma sett men lyckades inte på samma sätt. Jag gillar den här pjäsen massor, jag gillar den för att den är så ärlig. Sebastian, Lennart, Jennifer, johanna och min mamma var storartade. Tom tycker fortfarande att det är den bästa pjäs han har sett. Blir glad av det.

Lars, jag och Wäppling förra vintern efter en grekisk måltid. Supermysigt.

Grym ångest. Tom och jag gjorde filmen "Monster" och den blev dålig. Jobbade en vecka i ett stort svart rum. Men vi försökte att underhålla oss. Vi lyssnade på http://www.youtube.com/watch?v=SZxgtUANXpU låten och hade alla på oss svart masker och kappor. När lärarna på folkhögskolan skulle kolla hur arbetet gick såg dom alla vandra runt och skådespelarna ligga och skrika rakt ut. "Kör eran grej" var deras ord. Vi skrattade ihjäl oss. på Bilden ser ni mig spela tennis mot väggen, det ända man kunde göra där som inte handlade om jobbiga saker.
Tom och jag i Danmark. Underbart














Inga kommentarer: