måndag 19 oktober 2009

Härliga minnen

Jag och Miriam på bio 2006, vi såg Djävulen bär prada.

Underbar bild på Angelica och mig. Här var vi så nyförälskade så det flög ut blixtar ur öronen på mig. Hon är en goding!

Jag och Fredde! Han är en underbar man, Sebastian bjöd honom på Whiskey och jag var så nöjd. Jag frågade honom om hans pjäser och kvällen var räddad.

Sanna och Sofia spelade så fint i min film här. Vänd aldrig ryggen till heter den och här var det första gången jag jobbade med Sanna. Hon har fick en större roll två år senare i Heja Degerfors.
Kul att hon var med lite i en dag i solen också. Jag hoppas jag hinner jobba mer med henne, men hon har ju planer att flytta till USA. Träffade henne för en vecka sedan i Karlskoga. Hon var på bra humör.

Soffan i min gamla lägenhet.

Angelica i Paris, champs elysée. Det var en Andy Warhol utställning på andra sidan parken, men fattade inte hur man kom dit. Jag köpte en dyr glass, med smarties i. Tror jag. Brevid ligger en påse från Zara med ett par skor som jag köpte.

Angelica och jag. Ni ser lite av Eifeltornet i bakgrunden. Jag Tror vi hade fått i oss något glas vin här.
Handsome brothers! Kim, Reicher, Klas, Dan, Jag. Vi var så tighta. Men nu umgås jag inte med någon. Sånt är synd men man blir ju äldre. Vi hade iallafall jätte kul ihop. Vi gjorde musik, film teater tillsamans. Bla: Drugs, Drugs 2, The young ones, Bottom, Storslam i Karlskoga. Tack för att jag fick hålla på.
Gänget i VD, Johanna saknas men det här kortet togs när Jennifer hade hoppat av. Lennart, Sofia och Tom har jag jobbat med mera. Flera gånger. Den här bilden ser så jävla mysig ut. Vilket gäng.
Jimmy och jag i mitt kök i Karlskoga. Saknar den där lägenheten. Nu ser den helt annorlunda ut. Den här kvällen lagade vi mat. Lars, Angelica och Cecilia var med också.
Sofia igen, Josef och jag. Behöver jag säga något mera. Tom tog kortet.

Jag blir alltid lite fysisk när jag blir full, här bråkar jag med Klas. Kläderna är väldigt 2000. Men jag tyckte jag var snygg. Här är vi på kräftskiva i Labbsan. Per tog bilden innan han spydde ur näsan.
Heja Degerfors inspelningen. Jag beundrar Nils för den här prestationen. Jag vet att Jennifer fick honom at bli ännu bättre. Här ser det trevligt ut, jag ser ut som jag är fokuserad. Martina (producent) och Malin (scripta) är också med. Tom och jag matchar också. Fantastiskt.

Här regisserar jag min film Zero. Simon och Matilda ligger i sängen. Jag älskar verkligen skådespelare. Den här scenen är jag fortfarande nöjd med också. Vi fick verkligen till något här.

2005. Mamma i köket. Men vilket långt hår hon har här. Tittar på blommor i böcker, drömmer om sommarstugan. Den här bilden togs under en jävla vinter i mitt liv. Ellen och jag hade precis separerat och jag gick till kyrkan, tog bilder på allting jag såg. Tom var mycket hos mig också. Vi spelade in Elvis och Marilyn.
Förra hösten började vi repa på Pang pang du är död. Jag älskar verkligen den här bilden. Sebbe, Karin, Johanna, Albin, Cecilia och Srdjan. Vi gick verkligen in 100% men tyvärr svek jag Sebbe och Jennifer. Hade jag inte varit så jävla inne i min vision så hade jag kunnat gjort den bättre. Men rep perioden får jag bra vibb av. Pepparkakor och kaffe, prat och fokus.

Mina vänner utanför logen midsommar 2006. Jimmy, Per, Klas och Tom. Det var bra. Tom och jag har firat midsommar fyra gånger ihop och det här var första gången. 1) Gullspång 2) Säffle 3) Karlskoga, hos mig 4) Karlskoga, hos Per
Jimmy, Jennifer och jag på en fest. Jennifer ser så glad ut här. Hon är verkligen en bra vän. Tyvärr har vi glidit från varandra nu men hoppas det bara är ett tomt kapitel och att nya kommer där vi kan arbeta och umgås mera. Vi har gjort ca 30 produktioner tillsamans så självklart behöver man ibland en paus. Hon är dock storartad i det mesta.
Tom och min första film ihop, blev ingen hel film men en fin scen mellan Kajsa och Sofia. Här är första gången jag jobbar med Sofia också, hon har senare varit med i Vänd aldrig ryggen till, Vd, Heja Degerfors, En dag i solen.
Jag och min unge. Elin är min bror Mikaels barn. Hon är guld guld.

Inga kommentarer: