lördag 24 oktober 2009

Mer bilder - Jag ska sluta

Jag och Malin Kariris när vi både spelar i pjäsen "Krymplingen från Inishman". Jag gick in 100 % i den rollen kom jag ihåg. Det var grymt intressant och hade en fin ensamble. Regissören Peter Krantz gjorde också ett fantastiskt jobb. Det här var också den sista rollen min pappa såg mig i innan han gick bort. Efter uppsätningen så mottog jag priset "Lysmasken"

Mitt första filmgäng på premiärs fest av pjäsen "Eraserhead" som jag satte upp. Klas Melin, Matilda Svensson och Robin Reicher. Vi hade 4 år tidigare börjat gjort film tillsamans. Vi gjorde bla: "Drugs", "Drugs 2", "Storslam i Karlskoga", "Stress" och några till.

Fin bild på Sanna i min film "Vänd aldrig ryggen till". Kent t-shirt och grejer. De andra två flickorna var Sofia och Jennifer. Babs Hedelund var mamman.

Tom och jag under inspelningen av "En dag i solen". Här jobbar vi med en scen mellan Stefan (Kristoffer Sandberg) och Göran (Hans Jansson).

Ja fråga mig inte vad Tom tittar efter i min röv. Jag visar faktiskt hur Kristoffer ska stå och Tom kika var kameran ska stå. Han gör träningsövningar i filmen och mellan benen dyker Johanna upp.
Min och mammas käraste Nova. När Nova var tävlinghund hette hon "Allt på ett kort". Här ligger hon hemma hos mamma och föröker att sova. Hon är en lugn hund som ser deppad ut men är snarare känslig och eftertänksam. Jennifer hade Nova innan vi tog över henne.

Pappas gravsten i Karlskoga. Stenen är från sommartugan i Gullspång. Han dog 2003 och föddes 1943. Saknar honom ibland väldigt mycket. Vill nog att han ska vara med när jag gör film. Han skulle få en roll direkt. Jag önskar också att Tom fick träffa pappa. Dom skulle kommit jätte bra överens. Det vet jag. Han älskade prata och var känslosam och trevlig.

Den här bilden tog jag på fyllan i Karlstad hos min kära vän Oskar Kardemark som är stillbildsfotograf. Nu har han en utställning i Sthlm. Hoppas det går bra för honom, han är verkligen en talang. Den här fotosessionen minns jag inte så mycket ifrån. Kommer bara ihåg att Tom var med också. Haha.

Angelica ser så allvarlig ut. Hemma hos mig i förra lägenheten. Här har vi ciderprovning med Jennifer tror jag. Angelica testar olika cider och så.

Under inspelningen av min och Toms film "Elvis och Marilyn" som vi gjorde 2005/6. Här spelar Jennifer Marilyn Monroe i Karlskoga. Vi har byggd rummet i studion. Filmen blev tyvärr inte helt klar men är sevärd. Den har några riktigt roliga ideer.

Per Borg min kära vän sedan vi var 10 år. Här äter han godis och är full. Bilden är från 2002.
Fan vad jag se ut. Här har jag och Jennifer varit på smygpremiär på "Batman the dark knight". Gillade inte filmen förutom Heath Ledgers fantastiska prestation. Här var Jennifer ganska sur på mig minns jag. inte när bilden togs utan innan. Jag ville klä upp mig och det gjorde hon med för jag trodde att alla skulle vara det. Men det var bara vi och det var pinsamt men härligt också. Vi var verkligen galaklädda! Såg ingen rödmatta.

Jag på Arvikafestivalen 2008. Här partajar jag rejält. Robin Reicher och Josef Loucif är i bakgrunden. Fan vad rockig jag var här asså. Jag vet att jag åkte dit med Jennifer och några flera. Första gången jag träffade Angelica faktiskt:)

Inga kommentarer: