söndag 10 maj 2009

Jag tänker sluta betala tv licensen och stänga av burken för gott


I Sverige kastar man inte sina sopor man gör tv serier av dom. Var tvungen att ändra Woody Allens citat lite, så det skulle passa in här. Förstår verkligen vad han pratar om. Robinson, ballar av stål, grillad, filip och fredrik. Fy fan vilket jävla skit. Människor som är otrevliga mot varandra, kör falskspel, pratar hellre om den bästa fyllan än om den bästa skivan man gett ut.
Ja jag vet att det är nya tider. Är det bara till för att provocera tycker jag inte det har någon funktion. Konst som inte har någonting på hjärtat, ingenting att säga, utöver att chockera, det förstår jag inte. Det är ju motsatsen till vad Ivan lo Johansson en gång menade med konstens uppgift, nämligen att göra nytta.

Jag håller med Stefan Jarl, har man ingenting att berätta, varför inte bara att hålla käften!

Jag gillar kunskapskanalen, svt (ibland) men dom kanalerna förfaller ju också. Speciellt SVT.

Ska man stänga av tv, gröpa ur den invändigt och göra om det till barskåp.

Idag är det Söndag, jag har precis ätit en nyttig frukost. Ska göra fläskfile idag och så ska jag hjälpa Angelica att tvätta.


Ha en bra dag

Inga kommentarer: