måndag 27 april 2009

VÅRAN STORA HUVUDSTAD


Hejsan svejsan

Tillbaka nu efter en händelserik helg i Sockholm. På fredagen var vi runt och snurrade med bilen för att hitta en plats att ställa bilen. Hotellet hete Anno 1647 och låg vid slussen. Trevligt litet hotelloch vårat rum hade tapeter från 1700 talet och var kilformat med stora fönster mot den lilla bakgården. Låg ett tag i sängen och tänkte om man skulle bo där. Hur skulle man inreda för att få plats med sina grejer. Sedan åkte vi taxi till China teatern och kollade på Det våras för Hitler.

Ja vad ska man säga. Magnus Härestam piggade upp som gay regissören men Kim Sulocki, Forsmed, Meltzer, Månsson var inte helt perfekta. Jag skrattade inte hjäl mig för jag tycker båda satiren och pirret inte fanns kvar. Brooks version från 70 talet är den bästa. Så är det bara. länge leve Gene Wilder. Vi träffade iallafall Måns Zellmelöf och hans bedårande tjej på China teatern. Haha, undrar om dom har sett den förut? Zelllmelöf verkar ju inte ha så mycket humor, men vem vet.

På lördagen prang vi runt iaffärer, spelade teater och sedan på kvällen gick vi till anrika Gyllende freden. http://www.youtube.com/watch?v=76iv1ta0srI&feature=PlayList&p=9EAEE4FA331BC418&playnext=1&playnext_from=PL&index=3

Vi åt för säkert för 1000 kronor per person. Tur att vi inte pröjsade. Helt sjukt ställe med mycket historia. Jag gick runt och tittade där och stället är verkligen historia. Tänkte på Zorn, Bellman, Albert Engström, Evert T, Ja ni. Det var kanske inte värt pengarna men helt klart värt att besöka. Haha. Jag ville ha köttbullar och mos, lingon som Zorn en gång åt när han åkte taxi från mora. Men det blev det inte. Haha, det blev lite mer exklusivare mat.

Sedan träffade vi Lars och vi vandrade runt i Stockholm. Drack vin på olika hak och sedan avslutade vi på något skumt ställe vid medborgarplatsen. tage Erlander hängde iallafall i taket. Det blev absint, sedan var det hemresa till hotellet.

Stockholm är märkligt. Det är vackert på ett sätt, samtidigt kallt på något sett. Fast en solnedgång vid slussen och när solen skickar guld strålar in i gamla stans buckliga fönster och ger värme åt husfasaderna. Då kan man inget mer än gilla vår kära huvudstad.

Vi kom hem igår och då besökte Jennifer, seb och hunden oss. Trevligt. Jennifer ska spela in med Bengt idag. Jag håller tummarna. Jobbade med Bengt itorsdags. Regisserade en tre scener. Han ger mig mycket plats vilket är skitkul.

Tack för allt. Kärlek till er. Nu skriker Angelica när posten kom. - INGEN POST TILL DIG, INGEN POST TILL MIG, BARA MYCKET REKLAM.

Suck!

Inga kommentarer: