söndag 19 april 2009

Karlstad



Kom hem från Karlstad idag. Åkte dit i Fredags för att träffa Tom. Vi har handlat kläder, tom köpte en fin hatt. Lördagen gick vi till Filmfesten i Karlstad på Arenan.
Det var väldigt blandad kvalitet.En dokumentär om gruvor gav starkast intryck, speciellt en del om en man som ramlade ner 30 meter i en 400 meter djup gruva. Stark berättelse. Tänk en svensk gruv film från 1920. Skulle kunna bli en svensk "There will be blood". Sedan åt vi buffe och vi träffade många trevliga människor.

Sara Broos var där och hon tjatade att hon gillade "Heja Degerfors" vilket var roligt. Alltid kul med kritik från människor som man har mycket respekt för. Sedan pratade jag med dubbel jonas och dom berättade om deras nya långfilm. Dom blir ju bara mer och mer hyllade och vinner mer och mer priser. Pratade med Daniel Wirtberg och han hade träffat Kalle Bohman (Widerbergs gamla producent)och han hade frågat vad som händt med "Heja Degerfors".

Jag hoppas jag kommer in på filmhögskolan. JAG HOPPAS. I onsdags var jag där och intervjuades. Jag vill verkligen gå där.

Pratade med Tom och han har skrivit två nya manus. Känns skit bra! Vi är pågång. Kul att prata med Oskar också. Härliga Karlstad killar.

Ska snart lägga upp lite mer bilder från paris. Har inte haft tid bara.

Kram M

Inga kommentarer: