söndag 7 juni 2009

Nu är jag 25 år




Kom hem igår ifrån Stockholm. Jag har varit där med Angelica och bodde hos min kära vän Johan. Han och hans tjej Kattis och deras goa ungar drog till stugan så vi hade lägenheten för oss själva. Rena lyxen. Tog en god middag i Gamla stan på dagen och på kvällen såg vi Bruce Springsteen på Stockholm Stadion. Riktigt bra faktiskt. Förutom regnet var det hela en lyckad tillställning. Bruce var på bra humör och spelade nya och gamla låtar. Han är en hyvens kille verkligen som vet hur man underhåller sin publik även om det pissregnar och det är kallt och kris i världen. Bilder från spelningen kommer snart.

På Fredagen var jag ute till Bengt och kikade på Picadilly cirkus lite. Det var riktigt kul att se. Köpten en solros till familjen och hjälpte Sanna att flytta ut lite grejer. Fan vilket fint hus dom har. På kvällen drog vi till Medborgarplatsen och tog ett glas vin, Angelica tog en cider. Jag kände ingen smak eftersom jag var piss förklyld. Lite Kina mat blev det också. 21.30 drog vi på Sverige premiär av Lars Von Triers nya verk "Antichrist". Jag säger inte så mycket om den. Klart att den påverkade mig. Det gjorde den verkligen, publiken skrek rakt ut och var i chocktillstånd. Fråga mig om jag gillade den: Nej och om jag tyckte den var intressant: JA! Fanns mycket bra i den ( De tre tiggarna och Gainsbourgs fantastiska spel) och mycket som han inte behövt visa men Von Trier är Von Trier och jag hade väntat mig det värsta. http://www.youtube.com/watch?v=gwgKYXr3Upc

På Lördagen var vi på Stadsteatern och såg "I Väntan på Godot" med en fantastisk Mikael Persebrandt och en mindre lysande Johan Rabeus. Ingvar Hirdwall, Peter Andersson och Ralf Carlsson var med i gubbmaffian också. Klart sevärd även om det slår mig nu att jag kanske inte är sådär jätte förtjust i Beckets pjäs. Jag älskar "Krapps sista band" och "Slutspel" men den här pjäsen är inte jättelyckad i sin helhet. Men Persebrandt imponerar liksom Thommy Berggrens smått fantastiska regi. Jag kan också tycka att den saknade lite väl mycket hjärta men sevärt blir det alltid när det är giganter på scenen som spelar en pjäs av en annan gigant!

Vilken kulturhelg. Ikväll ska vi se DiCaprio och Winslets nya film. Mums tror jag det blir. Jag har haft släkten på besök också. Tack för alla fina presenter.

På Tisdag drar jag till Götet.






Inga kommentarer: