fredag 13 mars 2009

UTELISTAN

  1. Mikael Nyqvist, han är verkligen Sveriges träigaste skådespelare just nu. Jag kan inte förstå hyllningarna för hans prestation i "Grabben i graven brevid" och hans sömnaktiga rolltolkning i hans internationella debut "Den svarta nejlikan". Gäsp. Var är dom som ska ta över dom där fina och populära skådespelarna vi hade förut, Allan Edvall, Jarl Kulle, Keve Hjelm, Håkan Serner. Jag saknar Mikael Nyqvist prestationer i hans tidigare filmer. Vem glömmer honom i "Tillsamans". Jaja, nog klagat. Ryck upp dig Micke!
  2. Göta kanal 3, Fy fan vad jag hatar att Svensk filmindistri har slängt 9 miljoner i Kanalen. Lägg pengarna på debutanter. Slut med allt tjaffs. Jag vill ha bra film i Sverige. Punkt.
  3. Petra Mede, Inte alls kul i Melodifestivalen. Brrr, nästan pinsamt.
  4. Mia och Clara, När började humorn i Sverige bli som en Mörk Noren pjäs på Dramaten. Jag förstår att dom vill ha stråk av mörkare humor i andra säsongen men dom har tagit i för mycket. Alldeles för Tragiskt för att fungera.

Inga kommentarer: