onsdag 25 november 2009

Händer en del just nu

Karl Linnertorp och Sebastian Sporsèn i min nya film "Vi skrämmer Sandra till döds"

hej.hej.hej


Efter helgens kritiska filminspelning så kan jag bara tala om att jag är helt slut. Det blev någonting, vad det blev vet jag inte. Jag kände mig talanglös hela helgen och funderade ärligt på att bli någonting annat. Inte regissör iallafall. Jag tror jag inte har mått så här dåligt på en inspelning sedan vi gjorde Monster. Jag grubblade, grämde mig, var otydlig i regin och gav ingen positiv feedback, vilket jag är relativt bra på annars. Slarv, Marcus. SLARV! Jag borde vara mer rädd om chanserna men jag hade som vanligt för mycket praktiskt arbete innan filmen så jag var helt slut när vi skulle börja filma.
Men jag mår lite bättre idag efter att ha sett allt material. Det ser okey ut. Alla skådespelare är jätte fina. Ni är så duktiga, ta inte åt er om ni läser det här.

Idag har jag träffat Håkon Liu på skolan, han har visat sin nya långfilm "Miss Kicki" för oss och scenskolan eleverna. En jävligt bra film som imponerade på massa olika sätt. Pernilla August MÅSTE få en bagge för sin roll. Hon är magnetisk. Det är fantastisk regi, fint foto och en miljö som jag inte har sett på svensk film någonsin. Hej Håkon du är BÄST! http://www.youtube.com/watch?v=K5r06evlreE

Sedan har jag fikat med Johanna idag, det var också trevligt faktiskt. Hon piggar alltid upp. Jag hade ett lite krismöte med Ann-marie idag på skolan. Jag sa att jag var talanglös, hon sa att så var inte fallet. Jag blev glad och kände mig starkare. Gunilla Röör piggade också upp och gav mig en varm kram och lite råd.

Imorgon ska vi träffa Björn Runge. Men gladast blir jag nog av att träffa Tom. Har saknat honom jätte mycket faktiskt. Han kommer imorgon och piggar upp. Vi ska klippa klart filmen. Det ska bli spännande faktiskt! Är sugen på att sätta tänderna i projektet igen.
Just nu sitter jag ensam i Göteborg. Regn utanför fönstret. Skumt att inte ha Angelica här. Hon som alltid brukade stöka runt i lägenheten. Det är tyst nu. Ingen musik, inga ljud.
Men jag kommer få en bra period snart. Dom kommer alltid.

1 kommentar:

Unknown sa...

Tittade in på din blogg här för första gången och såg att du har skrivit att du är talanglös. Då måste jag sätta ner foten och säga NEJ. Du är ytterst talangFULL, kära Marcus! Jag tror på dig stenhårt! Och jag skulle gärna vilja arbete med dig igen, om jag fick chansen. Så det så!

Se till och vila lite nu också, va. Man blir ju nästan lite rädd av det du skriver...

Kram
Sebastian Sporsén