lördag 5 september 2009

Göteborg & Regn

Nu är jag tillbaka i Göteborg och bor bra med Angelica. Lägenheten känns riktigt bra och trivs.
Jag har gått i skolan en hel vecka nu och det funkar också väldigt bra. Mina fem klasskamrater är jätte fina. Dom är kunniga inom olika områden vilket är jätte kul. Det känns bra faktiskt.

I Torsdags var jag, Angelica, Kristoffer, Hanna, Hannas kompis, David ute och såg filmen "Man tänker sitt". Den var sådär. Hade jätte stora förväntningar på den så jag blev nog ganska besviken när jag lämnade biografen. En sak som är så jävla sjuk när man går på bio är att är filmen är slut så får man gå ut på baksidan. Det visar så tydligt vad film har för status. Vi kom ut i någon jävla trappuppgång och schwish så stod vi på en bakgata. Går man på teater eller på Opera så får man gå ut efteråt i entren och ta en öl med resten av publiken och många står kvar och diskuterar det man just precis har sett. Riktigt dåligt behandlad blir man iallafall för 95 kronor.

Men helt klart värd att se. Igår var vi på IKEA och handlade lite saker som vi kommer att behöva i vår nya lägenhet.

Idag ska jag fika med Miriam och sedan ska jag och Angelica ut och härja lite. Det ska bli kul faktiskt. Angelica har migrän idag, men har bäddat ner henne i stora soffan som vi nu har och där ligger hon bra. Hon dricker vatten och kollar på dr phill.

Kommer snart med massor av bilder.

Inga kommentarer: