måndag 26 januari 2009

PANG PANG DU ÄR DÖD HAR SPELAT FÖRSTA HELGEN








Läs vad Kuriren har skrivit om pjäsen här uppe! Kul för alla, speciellt kul för Jennifer och Sebastian.
Nerikes Allehanda skrev det här igår:

"Lyset har skapat en stark föreställning i regi av Marcus Carlsson. Det vore oklokt att nämna någon särskild i den unga (och äldre) ensamblen som tillsamans skapar en djup och innerlig orkestrering till detta "körverk". "
"När slutscenen så öppnar sig i en final som kanppt lämnar någon oberörd förstår jag mellan tårarna Mastrosimones enkla och effektiva grepp- det brusande känslosvall som fört honom genom detta stycke. Skit i förövaren men glöm aldrig de mördade! Dessa nu slocknade, brusande förväntansfulla unga liv som aldrig fick levas- var det vapenhysteri, dataspel, överspänd ungdomlig frustration? Kanske, men frågan blir oviktig. Mastrisomone och teaterföreningen Lyset får oss i stället att denna kväll samlas i en djup sorg så berörande att ingen av oss som varit med någonsin glömmer det. Det får aldrig hända igen! - Vi känner det!"

Åhh, jag behövde verkligen det här nu kände jag! Fan vad jag tycker om mitt gäng. Johanna, Karin, Albin, Cecilia, Seb, Dez, Srdjan ja man kan hålla på i evighet. Alla, det är ett grymt gäng!

Idag är jag ledig så jag ska fixa lite hemma. Städa, plocka, lyssna på rockmusik och laga mat. Ska självklart hänga med Angelica också!
Tack!

Inga kommentarer: